במעמד מערכת הביטחון: נרות הודלקו בכותל המערבי

בנצי לייזרוביץ No Comments on במעמד מערכת הביטחון: נרות הודלקו בכותל המערבי

הדלקת נר שני של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך". ההדלקה התקיימה במעמד: רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, ח"כ איתמר בן גביר, ממ"ז ירושלים, מפקד מג"ב עם בני המשפחות השכולות

צילום: הקרן למורשת הכותל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב (ב'), התקיימה הדלקת נר שני של חנוכה מרגשת ברחבת הכותל המערבי כאות הוקרה למשטרת ישראל, מפקדיה ושוטריה שעושים לילות כימים ועומדת איתן בחזית המאבק לשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל. עמם, הדליקו הערב בסימן ״מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך״ נציגי משרד הביטחון וארגון יד לבנים עם בני המשפחות השכולות, ובני ובנות המצווה אשר הגיעו היום לחגוג יחד בר ובת מצווה לאחר שאיבדו את יקיריהם.

הדלקת נרות חנוכה התקיימה במעמד: רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, ח"כ איתמר בן גביר, ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו, ממ"ר ירושלים ניצב משנה אבי כהן וקצינים נוספים, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם, מנכ"ל ארגון יד לבנים יובל ליפקין, שוטרי ישראל, שוטרי משמר הגבול, אחים שכולים – בני ובנות מצוה וביניהם – אדם רבין אח של לאון בוגטירנקו ז"ל שנפל לפני כשנתיים, ביחד עם הציבור הרחב.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "ושם תודה נזבח- ליד נרותיה הדולקים של החנוכייה, זוהי הזדמנות להודות לקב"ה על כל החסדים. "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר"- נודה לקב"ה על כל החסדים שהוא עושה עמנו בכל יום, ונתפלל על שליחיו שימשיכו לשמור ולהגן על אזרחי ישראל. זוהי הזדמנות להודות למשטרת ישראל, מפקדיה ושוטריה שעושים לילות כימים כדי לשמור על בטחון כולנו. ה' ישמור צאתכם ובואכם מעתה ועד עולם."

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי: "חג החנוכה במסורת היהודית, הוא סמל לניסים, אור וגבורה. אין ספק, כי סיפור גבורת המכבים הוא תמצית סיפורו של העם היהודי לאורך הדורות. אין מקום סמלי יותר לציין את ניצחון החשמונאים, מהמקום בו אנו עומדים כעת- הכותל, הכותל אשר היווה לאורך כל הדורות סמל לעצמאות ותקומה. לא בִּכְדִי אנו נוהגים לשיר בחג החנוכה: "כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן". הדברים נכונים ביחס למדינה כולה וביחס למשטרת ישראל בּיֶתֶר שׂאֵת. עוצמתנו בלכידותנו, כאשר אנו פועלים יחדיו, מתוך תחושת שליחות ומסירות נפש, אנחנו אור איתן המאיר את עוצמתה של מדינת ישראל. הנרות מסמלים עבורנו את הרוח והכוח של שוטרינו ולוחמנו, אשר עומדים איתן, משרתים ומגינים על אזרחי המדינה. גם ברגעים אלה ממש, בהם עם ישראל חוגג את חג החנוכה, כלל מערכי המשטרה- השוטרים הקצינים, הלוחמים והמתנדבים- כולם פרוסים ברחבי הארץ, על מנת להבטיח כי עם ישראל יוכל לחגוג, לבלות ולציין את אירועי החג בבטחה ובשלום."

ח"כ איתמר בן גביר: "חג החנוכה מסמל את האומץ בשם ה'. בשם המסירות נפש, לצאת ולעשות ולא לפחד כלל. שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב, אתם מבצעים את הנס הזה בכל רגע. ביום ובלילה, אנו יודעים שיש מי ששומר עלינו. הקב"ה נתן לנו כוח לחזור לכותל המערבי, למרגלות הר הבית, למקום אליו כספו אבותינו לאורך הדורות. אנו נמשיך להפיץ אור ונמשיך להילחם ולהגן על עם ישראל ונזכור שיש מי שישמור על האור הזה. עם ישראל חי."



0 תגובות